Köpeklerde Kaprofaji (Dışkı yeme sorunu)
15.01.2018
Aslında insanoğluna göre bu durum çoğunlukla iğrenç gelmektedir. Düşünsenize köpeğiniz dışkısını yiyor ve ardından size sevgi gösterilerin de bulunup sizi yalamaya çalışıyor. Ne kadar hoş bir tablo değil mi? Hayır hayır kesinlikle hoş bir durum değil dediğinizi duyar gibiyiz
Kedi ve köpeklerde kısırlaştırma
04.01.2018
Evet, ilk akla gelen sorulardan biri de kedimi yada köpeğimi neden kısırlaştırmalıyım,  bunun için uygun zaman ne zamandır, kısırlaştırıldıktan sonra bizi neler bekliyor, kısırlaştırmanın avantajları ve dezavantajları nelerdir, gibi bir çok soru bizlere gelmektedir.
Kedilerde obezite
04.01.2018
Son yıllarda yapılan araştırmalarla birlikte insanlarda beslenmenin ne kadar önemli olduğunun, fazla kilolardan kurtulmanın ne kadar zor olduğunu, her gün çeşitli hastalıkların obeziteyle yakından ilişkilendirildiğini, televizyon ve çeşitli kaynaklardan dinliyorsunuz. Aynı durum hayvanlar içinde geçerli özellikle Kediler için.!
Kedi ve köpeklerde tırnak kesimi
04.01.2018
Evet, kedi veya köpeğinizle aynı evi paylaşıyorsanız bu konuyu iyi bilmenizde fayda var yoksa mobilyalarınızın vay haline:). Köpekler genelikle dışarı çıktıkları için tırnakları pek uzamaya vakit bulamadan törpülenecek fakat evde yaşayan küçük ırk köpekler ve kediler için tırnaklarını kesmek şart olacaktır.
Kedi ve köpeklerde anal kese temizliği
04.01.2018
Et ile beslenen hayvanlarda anal bezler, anüsün her iki tarafında alt kısmında bulunur. (saat 4 ve 8 yönünde) Bu bezlerinin etrafında m. sphincter ani externus ile m. levator ani kasları bulunmaktadır. Anal kesenin salgı taşıyıcı kanalları iki taraftan anal deliğin kenarına açılmaktadır. Normalde anal keseler  kokulu, hafif yeşil-kahverengi temiz bir sıvı üretir ve dışkılama esnasında iki küçük delikten dışarı atılarak dışkılamanın daha rahat olmasını sağlarlar. Kedi ve köpeklerde anal keselerin anatomik ve fizyolojik yapısı aynıdır
SOSYAL MEDYA